A közösség ereje

norbi2.jpg

 

Surányi Norbert 1977-ben született Várpalotán. Házassága révén került Balatongyörökre, két kislány édesapja. Kereskedelmi vezetői képesítéssel rendelkezik, jelenleg saját épületgépészeti  cégét irányítja. Számos környékbeli iskolát, óvodát, egészségügyi intézményt támogat.

Amikor 15 évvel ezelőtt a györöki templomban kimondtam a boldogító igent, nem csak a választottamnak köteleztem el magam, hanem Balatongyöröknek is. Nem esett nehezemre, mert feleségem rokonsága, a Sulyok család generációk óta itt él, tőlük láttam, mit jelent balatongyörökinek lenni.

Mindkét gyerekem itt járt óvodába, magam is részese voltam annak a folyamatnak, ahogy a szülőkből közösség kovácsolódott. Ezen a közösségi szemüvegen keresztül ismertem meg azokat a problémákat, megoldatlan ügyeket, amelyek zavarják az emberek mindennapjait. Ilyen például az elavult óvodaépület, amely eredetileg nem is gyermekintézménynek készült, hanem panziónak. Nincsenek meg benne azok a feltételek, amelyek egy XXI. századi oktatási intézménytől elvárhatóak lennének, tornaszoba például, de a földrajzi tájolás miatt a csoportszobák is sötétek, nyomasztóak. Éppen ezért egyik célomnak tekintem, hogy új óvodát és bölcsődét építsünk a falu központjában, ahol van is erre alkalmas önkormányzati tulajdonban lévő üres telek.     

Másik célom a turizmus-vendéglátással kapcsolatos. Gyermekes szülő lévén nekem is az a vágyam, hogy felnőttként majd itt, vagy a környéken találják meg a boldogulásukat. Ennek azonban függvénye a kiszámítható gazdasági környezet, amit helyben elsősorban az idegenforgalom alapoz meg. Elengedhetetlennek tartom a szezon meghosszabbítását, a vállalkozókat nem kényszeríthetjük arra, hogy két hónap alatt kelljen megkeresniük az egész évre való jövedelmüket. Ehhez viszont színvonalas programokra van szükség. A környezet alkalmas téli, tavaszi erdei túrák szervezésére, téli rekreációs pihenésre, bortúrák rendezésére, tematikus országos találkozók megtartása (motoros, autós, nagycsaládos, koraszülött, a lehetőségek határtalanok), kalandpark, energiapark létesítésére, hosszan folytathatnám. Ma már nem elegendő a táj szépségével csalogatni a vendégeket, elfoglaltságot is kell biztosítani az aktív pihenéshez.  Hiszem, hogy ezeknél a beruházásoknál, és ugyanígy a helyi rendezvényeken a helyi vállalkozókat kell előnyben részesítenünk.

Ha megválasztanak, azonnal a képviselőtestület elé terjesztem, hogy készítsünk színvonalas kiadványokat, forgassunk imázs filmet, amelyben országosan ajánljuk magunkat.

Október 13-án szavazzon a programokban és anyagiakban gazdagodó Balatongyörökre!

Surányi Norbert

süti beállítások módosítása